Regulamin rekrutacji beneficjentów projektu „Technika dla natury”
finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).
- Informacja o projekcie:
- Projekt realizowany jest przez Zespół Szkół Budowlano – Geodezyjnych im. S. W. Bryły w Białymstoku w partnerstwie z Centrum Nauki Języków Obcych Carlos V w Sewilli.
- Okres realizacji projektu: 20.12.208 – 19.12.2020 r. zgodnie z umową o dofinansowanie projektu nr POWERVET-2018-1-PL01-KA102-047947 z dnia 26 października 2018 roku.
- Udział w projekcie jest bezpłatny.
- Projekt jest finansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), na zasadach programu ERASMUS +;
- Biuro projektu mieści się w Zespole Szkół Budowlano – Geodezyjnych im. S. W. Bryły w Białymstoku, ul. Słonimska 47/1.
- W ramach projektu odbędą się dwa wyjazdy w celu odbycia praktyki zawodowej:
- I wyjazd – wrzesień - październik 2019 r. – 28 – dniowe praktyki zawodowe dla uczniów klas III – 12 osób z kierunku technik budownictwa i technik robót wykończeniowych w budownictwie z opiekunem i 12 osób ( 6 osób technik geodeta, 6 osób technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z opiekunem)
- II wyjazd - wrzesień - październik 2020 r. –28 – dniowe praktyki zawodowe dla uczniów klas III – 12 osób z kierunku technik budownictwa i technik robót wykończeniowych w budownictwie z opiekunem i 12 osób ( 6 osób technik geodeta, 6 osób technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z opiekunem)
- W ramach projektu „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”, każdy jego uczestnik może wziąć udział maksymalnie w jednej zagranicznej mobilności.
- Beneficjenci projektu:
- Beneficjentami projektu jest młodzież i nauczyciele Zespołu Szkół Budowlano – Geodezyjnych w Białymstoku.
- Grupa docelowa projektu to uczniowie klas III w roku szkolnym 2019/2020, realizujący w czasie trwania projektu podstawę programową w zawodach: technik budownictwa oraz
technik robót wykończeniowych w budownictwie (12 osób), w zawodzie technik geodeta (6 osób) i technik systemów i urządzeń energetyki odnawialnej (6 osób) oraz 2 opiekunów (na każdy wyjazd po 2 opiekunów).
- Przynajmniej jeden z opiekunów grup musi być bezpośrednio zaangażowany w realizację projektu poprzez utrzymanie stałego kontakt z partnerem po stronie instytucji przyjmującej, musi uczestniczyć w ustalaniu warunków realizacji stażu i w przygotowaniu organizacyjnym młodzieży. Jednocześnie, przy wyborze opiekunów grup, musi być brana pod uwagę organizacja pracy szkoły. Udział ich w mobilności nie może dezorganizować pracy szkoły.
- Zasady rekrutacji
- Rekrutacja prowadzona będzie w styczniu 2019 r. dla uczniów I wyjazdu i w styczniu 2020 r. dla II wyjazdu.
- Wszyscy uczniowie mają równe szanse przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek niepełnosprawność, wyznanie, itd. Chęć udziału w projekcie uczniowie potwierdzają własnoręcznym podpisem
w trakcie spotkań informacyjnych dotyczących działań projektu przeprowadzonych przez koordynatora projektu.
- Wybór beneficjentów z każdego kierunku odbędzie się na podstawie następujących kryteriów:
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych uzyskana na koniec klasy I (w roku szkolnym 2017/2018)
6,0-5,0 – 15 pkt.
4,9-4,5 –12 pkt.
4,4-3,8 – 9 pkt.
3,7-2,9 –6 pkt.
2,8-2,0 – 3 pkt.
Poniżej średniej 2,0 – 0 pkt.
- roczna ocena z języka angielskiego w klasie I (rok szkolny 2017/2018)
celujący – 10 pkt.
bardzo dobry – 8 pkt.
dobry – 6 pkt.
dostateczny – 4 pkt.
dopuszczający – 2 pkt.
niedostateczny – 0 pkt.
- wynik testu kwalifikacyjnego z języka angielskiego na poziomie B1
100% - 96% - 15 pkt.
95% - 90 % - 12 pkt.
89% - 75% - 9 pkt.
74% - 50% - 6 pkt.
49% - 30% - 3 pkt.
29% - 0% - 0 pkt.
- ocena z zachowania na koniec klasy I
wzorowe – 12 pkt.
bardzo dobre – 9 pkt.
dobre – 6 pkt.
poprawne – 3 pkt.
nieodpowiednie i naganne – 0 pkt.
- Do stażu zagranicznego do każdego wyjazdu zostaną zakwalifikowane 24 osoby.
W przypadku uczniów kształcących się w zawodach technik budownictwa oraz technik robót wykończeniowych w budownictwie (przewidziano 12 miejsc) z 3 klas zostaną wybrane po 4 osoby z najwyższą liczbą punktów. Z kierunków technik geodeta i technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej (po 6 osób z każdego kierunku kształcenia) zostaną zakwalifikowani uczniowie, którzy uzyskają najwyższą liczbę punktów. Ogłoszenie wyników pierwszej rekrutacji nastąpi w terminie 16 stycznia 2019 roku i zostanie umieszczone na tablicy ogłoszeń. (załącznik 3)
- Po ogłoszeniu wyników rekrutacji, do dnia 31 stycznia 2019 roku można będzie składać odwołania od decyzji Komisji do sekretariatu szkoły. Lista przyjętych do projektu zostanie ogłoszona 6 lutego 2019.
- W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez kandydatów niż liczba osób możliwych do zakwalifikowania do udziału w projekcie, szkolna komisja rekrutacyjna zastrzega sobie prawo przeprowadzenia dodatkowych rozmów kwalifikacyjnych i zastosowania dodatkowych kryteriów, którymi w szczególności mogą być:
- aktywności kandydatów w życiu szkoły;
- frekwencja na zajęciach lekcyjnych;
- opinia wychowawcy klasy
- Pracę komisji rekrutacyjnej kończy protokół zawierający proponowaną listę nowych uczestników projektu oraz listę rezerwową.
- Uczniowie zakwalifikowani do udziału w mobilności ponownie, własnoręcznie podpisują Potwierdzenie chęci udziału w projekcie.
- W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w zajęciach jego miejsce może zająć osoba z listy rezerwowej (wg kolejności na liście rezerwowej), o ile stopień zaawansowania realizacji zajęć na to pozwoli. Decyzję o zakwalifikowaniu osoby z listy rezerwowej podejmuje dyrektor szkoły na wniosek szkolnego koordynatora projektu. Kryterium dodatkowym dla osób na liście rezerwowej jest zajęcie I – V miejsca w Olimpiadach zawodowych organizowanych przez MEN.
- W przypadku gdy beneficjent nie wywiąże się z obowiązków wynikających z uczestnictwa w projekcie (opuści 30 % zajęć językowych przygotowujących do mobilności) lub rażąco naruszy zasady wynikające z zapisów statutu szkoły, zostanie usunięty z listy beneficjentów a jego miejsce może zająć osoba z listy rezerwowej (wg kolejności na liście rezerwowej), o ile stopień zaawansowania realizacji zajęć na to pozwoli. Decyzję o zakwalifikowaniu osoby z listy rezerwowej podejmuje dyrektor szkoły na wniosek szkolnego koordynatora projektu.
- Osobie kandydującej przysługuje prawo odwołania się od niekorzystnej decyzji Komisji Rekrutacyjnej w formie pisemnej skierowane do koordynatora projektu w terminie 7 dni roboczych od chwili ogłoszenie wyników rekrutacji. Wyłącznym powodem odwołania mogą być ewentualne błędy i uchybienia proceduralne.
- Koordynator projektu rozpatrzy odwołanie w terminie 7 dni roboczych.
- Warunki udziału w projekcie:
- Każdy beneficjent projektu zobowiązany jest do:
- a) podpisania dokumentów szkolnych na potrzeby realizacji projektu:
- podpisania „Deklarację udziału w projekcie” – w imieniu niepełnoletnich uczestników deklarację podpisują rodzice lub prawni
- podpisania oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – w imieniu niepełnoletnich uczestników oświadczenie podpisują rodzice lub prawni opiekunowie
- podania danych uczestnika projektu – w imieniu niepełnoletnich uczestników formularz danych osobowych podpisują rodzice lub prawni opiekunowie
- b) podpisania dokumentów związanych z realizacją mobilności i wymaganych przez FRSE:
- podpisania „Oświadczenia uczestnika projektu” - w imieniu niepełnoletnich uczestników deklarację podpisują rodzice lub prawni opiekunowie, zgodnie ze wzorem wskazanym przez FRSE; dokument reguluje kwestie administrowania i przetwarzania danych osobowych.
- podpisania umowy finansowej zgodnie ze wzorem wskazanym przez FRSE - w imieniu niepełnoletnich uczestników deklarację podpisują rodzice lub prawni opiekunowie;
- podpisania „Porozumienie o programie zajęć” zgodnie ze wzorem wskazanym przez FRSE - w imieniu niepełnoletnich uczestników deklarację podpisują rodzice lub prawni opiekunowie,
- c) do złożenia indywidualnego raportu końcowego w systemie Mobility Tool+,
- d) udziału w zaplanowanych działaniach projektowych,
- e) udziału w badaniach ewaluacyjnych przewidzianych w ramach projektu.
- Beneficjenci biorący udział w projekcie otrzymają:
- komplet materiałów papierniczych, szkoleniowych i odzież ochronną,
- certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniach związanych z tematyką praktyk,
- zaświadczenia udziału w kursie języka angielskiego,
- zaświadczenia udziału w kursie języka hiszpańskiego,
- zaświadczenia wydanego z ramienia instytucji przyjmującej potwierdzające odbycie stażu
- certyfikat potwierdzający udział w stażu - zgodnie ze wzorem wskazanym przez FRSE i identyfikacją wizualną PO WER;
- dokument EUROPASS Mobilność.
- Postanowienia końcowe.
Uczniowie wyłonieni w drodze rekrutacji oraz wyrażający chęć udziału w projekcie zostają beneficjentami projektu „Technika dla natury”
-
Opublikowano: 16 styczeń 2019